Fișe de interventie: Anexa 27

Anexa 27_Fisele interventiilor_final

Anexa 27: Fișele intervențiilor din lista indicativă

Notă: Fișele intervențiilor de mai jos sunt realizate pe baza pe modelul prezentat în Documentul suport K inclus între anexele Ghidului specific privind depunerea și selecția Strategiilor de Dezvoltare Locală, octombrie 2023. Lista centralizatoare Anexa 27: Fișele intervențiilor din lista indicativă. Fișa intervenției 1: Modernizarea locuințelor sociale [proiect fazat] Fișa intervenției 2: Locuire decentă și sigură pentru grupurile marginalizate din Reșița. Fișa intervenției 3: Infrastructură educațională de calitate. Fișa intervenției 4: Reducerea decalajului educațional pentru copiii din zonele marginalizate ale Reșiței Fișa intervenției 5: Servicii sociale integrate.

Fișa intervenției 1: Modernizarea locuințelor sociale [proiect fazat]

1. Regiune de dezvoltare: Județ Oraș/municipiu Vest Caraș-Severin Reșița
2. Nume GAL GAL Reșița
3. Date de contact GAL Cristina Truță, Manager GAL Telefon: 0745.504.527 Email: info@galresita.ro Website: https://galresita.ro/
4. Teritoriul vizat de SDL Locația investiției este pe teritoriul SDL în ZUF 1, însă de investiție vor beneficia persoane cu domiciliu/rezidență curentă oriunde în teritoriul SDL.
5.                                                   Titlul intervenției Modernizarea locuințelor sociale [proiect fazat]
6. Obiectivul specific SDL la atingerea căruia contribuie intervenția Obiectiv Specific 1. Îmbunătățirea condițiilor de locuire pentru persoanele în risc de sărăcie din teritoriul SDL, cu precădere din cele 5 zone urbane marginalizate ale Mun. Reșița, pentru o perioadă de 5 ani
7. Măsura din Planul de acțiune vizată prin intervenție Prezenta fișă transpune în practică următoarele măsuri:   M1: Îmbunătățirea condițiilor de locuire în stocul locativ public  
8. Justificarea intervenției Investițiile de modernizare vor viza locuințele sociale situate în zona Mociur, de pe raza teritoriului SDL, ZUF 1, intervenția fiind subscrisă Acțiunii 1.2.   Blocul ce face obiectul modernizării va conține 50 de unități locative complet renovate și dotate. Acestea vor fi alocate familiilor/ persoanelor ce, la momentul elaborării prezentei strategii, locuiesc în condiții improprii.   Această investiție este fazată, fiind etapa a II-a dintr-un proiect început ca parte din strategia GAL precedentă, și finanțat pe Axa 9 din POR. Ca urmare a creșterii generalizate a costurilor materialelor și manoperii în construcții, precum și a neconcordanței dintre valoarea estimată la momentul elaborării primei strategii și devizul generat în etapa de proiectare, suma alocată inițial în SDL, din perioada de programare precedentă, nu a fost suficientă.   Acest proiect este extrem de important pentru comunitățile marginalizate din Reșița, pentru care deprivarea locativă este principala problemă cu care se confruntă. Prin urmare, GAL și partenerii sociali au decis prioritizarea fazarii acestui proiect pe alocarea FEDER din prezenta strategie, deși bugetul FEDER disponibil nu va acoperi integral bugetul necesar și va fi nevoie oricum de identificarea de surse de finanțare complementare suplimentare.   Acțiunile soft complementare (sprijin pentru relocare, măsuri de acompaniere, etc.) vor fi realizare pe baza proiectului/proiectelor realizate sub Fișa 2.  
9. Comunitatea marginalizată din teritoriu De intervenția finanțată vor beneficia familii/persoane aflate în risc de sărăcie cu domiciliul/rezidența curentă oriunde în teritoriul SDL.
10. Grupuri țintă vizate (persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială) 100 de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială  
11. Durata estimată a intervenției Durata exprimată în luni: 36 luni
12. Buget estimativ Suma totală (EUR): 1,810,000.00 Valoare totala eligibilă: 1.280.000 (FEDR)
13. Surse de finanţare (FEDR sau FSE+, buget local, buget de stat, contribuție proprie, alte surse) ·       1.280.000 FEDR, prin alocarea aferentă SDL GAL ·       530,000 din alte surse (buget local, buget de stat, contribuție proprie, alte linii de finanțare din fonduri UE și alte fonduri etc)
14. Sustenabilitatea intervenției după încheierea perioadei de finanțare DLRC Intervențiile asupra locuințelor sunt extrem de necesare și au reieșit a fi cea mai stringentă problema a persoanelor din grupurile marginalizate. Aceste intervenții, atunci când au loc asupra stocului de locuințe publice, sunt pe mai departe menținute de atât de chiriaș, pe baza atribuțiunilor asumate în contractul de închiriere și regulamentul aferent, cât și de proprietar, conform atribuțiunilor de investiții în mentenanță.  
 

 

Fișa intervenției 2: Locuire decentă și sigură pentru grupurile marginalizate din Reșița

1. Regiune de dezvoltare: Județ Oraș/municipiu Vest Caraș-Severin Reșița
2. Nume GAL GAL Reșița
3. Date de contact GAL Cristina Truță, Manager GAL Telefon: 0745.504.527 Email: info@galresita.ro Website: https://galresita.ro/
4. Teritoriul vizat de SDL 5 ZUM-uri și ZUF-urile aferente situate pe raza municipiului Reșița, conform Anexei 2 – Planul cu delimitarea teritoriului vizat de SDL
5.        Titlul intervenției Locuire decentă și sigură pentru grupurile marginalizate din Reșița
6. Obiectivul specific SDL la atingerea căruia contribuie intervenția Obiectiv Specific 1. Îmbunătățirea condițiilor de locuire pentru persoanele în risc de sărăcie din teritoriul SDL, cu precădere din cele 5 zone urbane marginalizate ale Mun. Reșița, pentru o perioadă de 5 ani
7. Măsura din Planul de acțiune vizată prin intervenție Prezenta fișă transpune în practică următoarele măsuri:   M1: Îmbunătățirea condițiilor de locuire în stocul locativ public M2: Creșterea standardelor de locuire de bază în zonele cu locuire precară M3: Sprijin pentru creșterea siguranței locative a persoanelor din ZUM din perspectiva formelor legale și a actelor M4: Facilitarea relocării, în stoc de locuințe sociale noi/modernizate a celor ce locuiesc în clădiri improprii și nesigure structural
8. Justificarea intervenției Investițiile în creșterea condițiilor de locuire vor viza stocul locativ degradat din ZUMurile: 1-Dealu Crucii, 4-Colonia Minieră Secu și/sau 5-Așezarea informală Str. Bistra. Persoanele ce locuiesc în ZUMurile 2: Traian Lalescu 19 și 3: Moara Juraceck vor fi sprijinite prin acțiuni de relocare în stocul nou – aflat în construcție la data prezentei strategii – pe teritoriul SDL, deoarece imobilele din aceste două ZUM-uri prezintă nesiguranță structurală și necesită investiții majore de renovare/reconstrucție pentru care nu au fost încă identificate surse de finanțare.   Investițiile de tip hard aferente acestei fișe vor consta în intervenții în locuințele sociale din stocul propriu existent (Acțiunea 1.2) și/sau sprijin pentru reparații urgente ale locuinței necesare pentru asigurarea unor standarde de locuire de bază (în complementar Acțiunea 1.5 FSE+ pct (a)) și/sau asistență juridică pentru reglementarea actelor (în complementar Acțiunea 1.5 FSE+ pct (b)).   Intervențiile soft aferente acestei fișe vor consta în servicii sociale pentru copii și vârstnici / măsuri de acompaniere în vederea integrării persoanelor vulnerabile beneficiare de sprijin locativ (Acțiunea 1.5+).   Măsurile de acompaniere pot include: servicii sociale integrate inclusiv mediere pentru accesarea de prestații și beneficii sociale complementare cuvenite și/sau a unui loc de muncă pentru a putea acoperi costurile chiriei și ale facturilor de utilități; sprijinirea procesului de relocare în stoc nou/modernizat inclusiv medierea relațiilor dintre chiriași și proprietar pentru prevenirea vandalismului și a degradării stocului locativ; sprijinirea procesului de intrare în legalitate și obținere de acte (de identitate, de proprietate/posesie) – cu accent pe depășirea problemelor de locuire informală din ZUM 5.   Investițiile hard și cele complementare, soft, vor fi detaliate ca eligibilitate luând în calcul fezabilitatea investițiilor, disponibilitatea fondurilor și  cheltuielile desemnate a fi eligibile în ghidurile solicitantului publicate de Autoritatea de Management în etapa a II-a, de implementare a SDL.   Această fișă este complementară fișelor #1 și #4, cea din urmă fiind subsumate (și) acțiunii 1.5 (FSE+). Fișa prezentă acoperă intervenții soft complementare intervențiilor hard asupra fondului locativ degradat, acoperind lucrul cu precădere cu grupul țintă a căror locuință va face obiectului acțiunilor de modernizare/construcție/intrare în legalitate prin prezenta SDL.
9. Comunitatea marginalizată din teritoriu Intervenția finanțată va putea ținti, în limita fondurilor disponibile și a tipurilor de cheltuieli eligibile din ghidurile generale și specifice, toate ZUM-urile de pe teritoriul SDL: ZUM 1: Dealu Crucii, ZUM 2: Traian Lalescu 19, ZUM 3: Moara Juracek, ZUM 4: Colonia minieră Secu, ZUM 5: Așezarea informală Str. Bistra. Dintre acestea doar ZUM 2 are o pondere roma mai mică de 10%.  
10. Grupuri țintă vizate (persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială) 70 de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială, din care minim 20 copii și minim 20 vârstnici   Grupul țintă va fi defalcat pe categorii de grup țintă conform listei de indicatori de rezultat și realizare – ținte minime la nivel de SDL, pe baza definițiilor grupurilor țintă ce vor fi publicate ulterior, în ghidurile solicitantului din etapa de implementare.
11. Durata estimată a intervenției Durata exprimată în luni: 36 luni
12. Buget estimativ Suma totală (EUR): 401.000 EUR Valoare totala eligibilă: 330.000 (FSE+) și 40.000 (FEDER) si 30.000 EUR surse proprii.
13. Surse de finanţare (FEDR sau FSE+, buget local, buget de stat, contribuție proprie, alte surse) ·       330,720 (FSE+) ·       40,280 (FEDR) ·       30.000 (surse proprii) ·       la care se pot adăuga și alte contribuții proprii și alte surse.
14. Sustenabilitatea intervenției după încheierea perioadei de finanțare DLRC Intervențiile pentru adresarea deprivării locative sunt extrem de necesare și au reieșit a fi cea mai stringentă problema a persoanelor din grupurile marginalizate. Aceste intervenții, atunci când au loc asupra stocului de locuințe publice, sunt pe mai departe menținute de atât de chiriaș, pe baza atribuțiunilor asumate în contractul de închiriere și regulamentul aferent, cât și de proprietar, conform atribuțiunilor de investiții în mentenanță.   Intervențiile soft complementare contribuie la sustenabilitatea intervenției în sensul că sprijină persoanele beneficiare de sprijin locativ să rezolve și alte probleme complementare, ceea ce le va crește capacitatea de a-și păstra pe mai departe condițiile îmbunătățite de viață.
   

Fișa intervenției 3: Infrastructură educațională de calitate

1. Regiune de dezvoltare Județ Oraș/municipiu Vest Caraș-Severin Reșița
2. Nume GAL GAL Reșița
3. Date de contact GAL Cristina Truță, Manager GAL Telefon: 0745.504.527 Email: info@galresita.ro Website: https://galresita.ro/
4. Teritoriul vizat de SDL 5 ZUM-uri și ZUF-urile aferente situate pe raza municipiului Reșița, conform Anexei 2 – Planul cu delimitarea teritoriului vizat de SDL
5. Titlul intervenției Infrastructură educațională de calitate
6. Obiectivul specific SDL la atingerea căruia contribuie intervenția Obiectiv Specific 2. Integrarea socială timpurie și prevenirea abandonului școlar prin creșterea accesului, a participării și integrării în sistemul educațional pentru copiii în risc de sărăcie din teritoriul SDL, cu precădere din cele 5 zone urbane marginalizate din Reșița, în următorii 5 ani.
7. Măsura din Planul de acțiune vizată prin intervenție Prezenta fișă de intervenție contribuie la operaționalizarea măsurilor de mai jos:   M5: Creșterea calității și atractivității infrastructurii educaționale și conexe (spre exemplu: infrastructuri și dotări sportive de cartier, etc.) M6: Creșterea performanței și a motivației școlare prin programe de after-school cu masă caldă, complementate de activități extrașcolare
8. Justificarea intervenției Analiza de date, consultările și vizitele în teren au relevat că tinerii și copiii din zonele urbane marginalizate prezintă un decalaj foarte mare de competențe, fapt ceea ce le îngreunează continuarea studiilor și accesarea de calificări necesare pentru integrarea pe piața forței de muncă.   Abordarea acestei probleme este realizată prin două fișe de intervenție complementare (fișa 3 – cea de față, și fișa 4), fișa prezentă referindu-se la investițiile hard necesare. Această fișă de intervenție poate cuprinde: a)      Modernizarea a cel puțin uneia dintre unitățile educaționale situate pe teritoriul SDL care deservesc un număr ridicat de copiii din ZUMuri. b)      Crearea de spații (de interior și/sau exterior) renovate și dotate corespunzător, aferente unităților educaționale care deservesc copiii din ZUM, care să susțină desfășurarea programelor de afterschool și activități educaționale extracuriculare pentru copii. Aceste investiții pot include: spațiu de luat masa și făcut teme/alte activități la interior, spații la exterior pentru recreere, activități educaționale outdoor, activități sportive etc.
9. Comunitatea marginalizată din teritoriu Unitatea educațională prioritizată pentru investiții (cf pc (a) de mai sus) va fi selectată din teritoriul SDL, dintre cele frecventate de copiii ce provin din ZUMuri, precum și din ansamblurile de locuințe publice situate în ZUFuri.   Celelalte investiții în spații educaționale și infrastructură sportivă conexă infrastructurii școlare vor fi realizate în paralel cu proiectul/proiectele implementate sub fișa 3, prioritizând unitățile educaționale (1) unde este cea mai mare nevoie și, în același timp, (2) care sunt frecventate de copiii din ZUM/ansmabluri de locuințe sociale/publice din ZUF.
10. Grupuri țintă vizate (persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială) 156 persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială   Grupul țintă va fi defalcat în raportarea proiectelor finanțate pe categorii de grup țintă conform listei de indicatori de rezultat și realizare – ținte minime la nivel de SDL – incluse în Anexa 29 a SDL, pe baza definițiilor grupurilor țintă.
11. Durata estimată a intervenției Durata exprimată în luni: 36 luni
12. Buget estimativ Suma totală (EUR): 1.000.000 Valoare totala eligibilă: 1.000.000 EUR  
13. Surse de finanțare FEDR, buget local, buget de stat, contribuție proprie, alte surse   Bugetul alocat pentru această fișă de intervenție va fi acoperit integral de surse de finanțare complementare, incluzând, dar nelimitându-se la: fonduri UE din alte programe operaționale/axe de finanțare, fonduri proprii, fonduri guvernamentale, alte surse de finanțare nerambursabilă etc.
14. Sustenabilitatea intervenției după încheierea perioadei de finanțare DLRC Infrastructura educațională și adiacentă astfel modernizată va fi gestionată și întreținută pe mai departe de Primăria Municipiului Reșița.   Infrastructura sportivă/recreativă aferentă unităților educaționale (săli de sport/terenuri de sport/locuri de joacă din curtea școlii, spații educaționale de exterior etc) vor fi făcute disponibile și în afara programului de funcționare a școlii, spre beneficiul copiilor și tinerilor ce locuiesc în proximitate.
   

Fișa intervenției 4: Reducerea decalajului educațional pentru copiii din zonele marginalizate ale Reșiței

1. Regiune de dezvoltare Județ Oraș/municipiu Vest Caraș-Severin Reșița
2. Nume GAL GAL Reșița
3. Date de contact GAL Cristina Truță, Manager GAL Telefon: 0745.504.527 Email: info@galresita.ro Website: https://galresita.ro/
4. Teritoriul vizat de SDL 5 ZUM-uri și ZUF-urile aferente situate pe raza municipiului Reșița, conform Anexei 2 – Planul cu delimitarea teritoriului vizat de SDL
5. Titlul intervenției Reducerea decalajului educațional pentru copiii din zonele marginalizate ale Reșiței
6. Obiectivul specific SDL la atingerea căruia contribuie intervenția Obiectiv Specific 2. Integrarea socială timpurie și prevenirea abandonului școlar prin creșterea accesului, a participării și integrării în sistemul educațional pentru copiii în risc de sărăcie din teritoriul SDL, cu precădere din cele 5 zone urbane marginalizate din Reșița, în următorii 5 ani.
7. Măsura din Planul de acțiune vizată prin intervenție Prezenta fișă de intervenție contribuie la operaționalizarea măsurilor de mai jos:   > M6: Creșterea performanței și a motivației școlare prin programe de after-school cu masă caldă, complementate de activități extrașcolare > M7: Prevenirea abandonului școlar prin programe de educare pentru părinți și servicii sociale țintite pe copiii/familie.
8. Justificarea intervenției Se menționează problema/ele identificate în studiul de referință pe care le adresează   Această fișă vizează finanțarea de programe de afterschool cu masă caldă pentru copiii aflați în risc de sărăcie de pe teritoriul SDL, pentru o perioadă de minim 2 ani.   În complementar programului de afterschool, aceasta intervenție va finanța activități extrașcolare complementare precum, dar nelimitat la: cursuri, activități educaționale non-formale, tabere, activități sportive etc., toate fiind menite a sprijini motivația și dezvoltarea personală, atât emoțională, cât și de competențe educaționale, a copiilor vizați, a îi expune la noi modele de viață, și a le facilita interacțiunea cu copiii din afara ZUMurilor / și integrarea în comunitate.   Având în vedere impactul psiho-social pozitiv raportat în consultări al includerii copiilor în risc de sărăcie în cluburi/activități sportive, este încurajată continuarea pe mai departe, cu prioritate (deși nu exclusiv) a acestui tip de activități.   Alocarea FEDER inclusă este menită a sprijini mici amenajări/dotări sportive (eg echipamente sportive etc) și altele dotări necesare tipului de activități extrașcolare ce vor fi organizate.   Această intervenție răspunde problemelor identificate în Studiul de referință și consultările realizate în comunitățile mraginalizate sau cu instituții locale, respectiv dificultatea copiilor din ZUM-uri de a ține pasul cu performanțele școlare ale copiilor din celelalte medii, ceea ce le generează dificultăți în a se integra în școlile gimnaziale și ciclul liceal/profesional. De asemenea, în mediul dezorganizat de acasă (familii monoparentale, părinți la muncă în străinătate, încarcerați, sau suferind de dependențe), mulți copii nu pot primi spațiul sau susținerea de care au nevoie să țină pasul cu temele, și în timp devin demotivați. Toate acestea cauzează părăsirea timpurie a școlii. Această problemă perpetuată ani la rândul a generat, și generează în continuare, un deficit de educație (de calificări, de competențe etc) major a celor ce provin din ZUMuri, afectându-le capacitatea acestora de a se integra pe piața forței de muncă, de a se implica în activități generatoare de venituri, de a se integra în societate în general. Astfel, intervenția propusă are menirea de a sprijini copiii din aceste medii să depășească aceste decalaje.
9. Comunitatea marginalizată din teritoriu Se menționează dacă este zonă marginalizată  de romi sau nu   Proiectele finanțate prin această fișă vor acoperi, în limita fondurilor disponibile, cât mai mulți copiii aflați în risc de sărăcie și excluziune socială de pe teritoriul SDL, cu atenție la echitatea accesului copiilor din toate ZUMurile țintite de GAL.
10. Grupuri țintă vizate (persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială) 400 persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială   Grupul țintă va fi defalcat în raportarea proiectului/proiectelor finanțate pe categorii de grup țintă conform listei de indicatori de rezultat și realizare – ținte minime la nivel de SDL – incluse în Anexa 28 a SDL, pe baza definițiilor grupurilor țintă.
11. Durata estimată a intervenției Durata exprimată în luni: 36 luni  
12. Buget estimativ Suma totală (EUR): 1.574.000  Valoare totala eligibilă: 1.550.000 (FSE) 24.000 (FEDR)    (FSE+/FEDR+Buget de stat+Contributie proprie)
13. Surse de finanțare FEDR sau FSE+, buget local, buget de stat, contribuție proprie, alte surse   1.550.000 (FSE) 24.000 (FEDR)
14. Sustenabilitatea intervenției după încheierea perioadei de finanțare DLRC În urma creșterii capacității locale,  ca infrastructură și resurse umane calificate, de a organiza acest tip de activități, aspect facilitat de intervenția de față, actorii locali – atât publici, cât și provenind din mediul ONG - vor continua programele de afterschool și activitățile extrașcolare care se vor dovedi a fi de impact și după încheierea perioadei de implementare a strategiei curente.  
   

Fișa intervenției 5: Servicii sociale integrate

1. Regiune de dezvoltare Județ Oraș/municipiu Vest Caraș-Severin Reșița
2. Nume GAL GAL Reșița
3. Date de contact GAL Cristina Truță, Manager GAL Telefon: 0745.504.527 Email: info@galresita.ro Website: https://galresita.ro/
4. Teritoriul vizat de SDL 5 ZUM-uri și ZUF-urile aferente situate pe raza municipiului Reșița, conform Anexei 2 – Planul cu delimitarea teritoriului vizat de SDL
5. Titlul intervenției Servicii sociale integrate
6. Obiectivul specific SDL la atingerea căruia contribuie intervenția Obiectiv Specific 3. Deservirea grupurilor vulnerabile, mai ales comunitatea romă și vârstnicii din cele 5 ZUM și teritoriul SDL, cu servicii de asistență comunitară integrată și servicii socio-medicale de proximitate pe o perioadă de minim 5 ani.
7. Măsura din Planul de acțiune vizată prin intervenție Prezenta fișă de intervenție contribuie la operaționalizarea măsurilor de mai jos: >M8:    Creșterea capacității locale, ca infrastructură și resurse umane calificate, de a deservi ZUM-urile situate marginal orașului >M9:    Dezvoltarea serviciilor integrate socio-medicale pentru grupurile cele mai vulnerabile (copii, femei, vârstnici, romi)
8. Justificarea intervenției Se menționează problema/ele identificate în studiul de referință pe care le adresează   Populația din zonele urbane marginalizate are printre cele mai scăzute speranțe de viață, iar rata mortalității, inclusiv infantile, rămâne în continuare printre cele mai mari din comunitate. Amplasarea izolată a unora dintre ZUM-uri, dar și nivelul precar de educație sanitară și educație pentru sănătate în rândul locuitorilor conduc la o accesare redusă a acestora a serviciilor medicale și sociale. Din întâlnirea tematică pe tema sănătății a reieșit importanța unor măsuri proactive de prevenție pentru sănătatea și prezență mai susținută a asistenților comunitari, psihologilor și mediatorilor sanitari în comunitate, pentru a putea oferi sprijin integrat pe mai multe paliere. Totodată spațiile dedicate serviciilor socio-medicale specializate necesită lucrări de modernizare sau creștere a capacității a găzdui activități de sprijin pentru integrare.   Intervențiile soft aferente acestei fișe vor consta în dezvoltarea și derularea de servicii integrate sociale, de sănătate și educație pentru sănătate, respectiv servicii sociale pentru copii/ vârstnici și măsuri de acompaniere în vederea integrării persoanelor vulnerabile/marginalizate beneficiare de locuință (Acțiunea 1.4. FSE+ și Acțiunea 1.5 FSE+).   Aceste servicii pot include: acțiuni de informare a persoanelor vulnerabile, dintre care romi, asupra dreptului la pachetul minimal de servicii de sănătate pentru persoanele care nu sunt incluse în sistemul asigurărilor sociale și de sănătate, servicii sociale pentru copii, pentru a menține copilul în familie, a reduce riscul de abandonare a acestuia în sistemul instituționalizat, măsuri de acompaniere (complementar fișei 2, respectiv Acțiunii 1.2 FEDR) în vederea integrării persoanelor vulnerabile/marginalizate beneficiare de locuință, pentru a accesa / beneficia și de servicii de sprijin, acces la servicii medicale, acces educație/ formare profesionala/angajare etc.   Investițiile de tip hard aferente acestei fișe vor consta în dezvoltarea unui centru de zi pentru dezvoltarea serviciilor sociale integrate, pentru a îmbunătăți disponibilitatea, accesibilitatea și calitatea serviciilor de bază și specializate integrate – inclusiv a serviciilor medicale, e informare, de asistență socială etc.  
9. Comunitatea marginalizată din teritoriu Proiectele finanțate prin această fișă vor viza toate grupurile vulnerabile de pe teritoriul SDL, atât din ZUM, cât și din ZUF: Minorități din comunități urbane marginalizate (inclusiv comunități roma), copii și vârstnici i din comunități urbane marginalizate pentru care este necesară îmbunătățirea accesibilității la serviciile sociale, persoanele cu dizabilități și alte nevoi speciale, persoanele în vârstă, persoanele fără adăpost sau ce trăiesc în condiții de locuire improprii etc.
10. Grupuri țintă vizate (persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială) 280 persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială   Grupul țintă va fi defalcat în raportarea proiectului/proiectelor finanțate pe categorii de grup țintă conform listei de indicatori de rezultat și realizare – ținte minime la nivel de SDL – incluse în Anexa 29 a SDL, pe baza definițiilor grupurilor țintă.
11. Durata estimată a intervenției Durata exprimată în luni: 36 luni
12. Buget estimativ Suma totală (EUR) (FSE+/FEDR + Buget de stat + Contribuție proprie): 1.535.000 EUR   Valoare totala eligibilă: ·       1.500.000 (FSE+) ·       35.000 (FEDR)
13. Surse de finanțare FEDR sau FSE+, buget local, buget de stat, contribuție proprie, alte surse   1.500.000 (FSE+) 35.000 (FEDR)  
14. Sustenabilitatea intervenției după încheierea perioadei de finanțare DLRC Această intervenție construiește pe capacitățile dezvoltate anterior de parteneri și organizații locale de a desfășura servicii sociale integrate, socio-medicale, de inserție, mediere, formare, etc. Acest tip de programe reprezintă domeniul principal de activitate al unor organizații locale, acestea continuând să acceseze finanțări pentru susținerea unor astfel de programe pe termen lung. Totodată, mediatorii sanitari și alte persoane subscrise Primăriei Reșița sau altor instituții publice, instruite și formate în urma acestei intervenții, vor continua să desfășoare astfel de servicii și în afara unei finanțări cu fonduri UE. Astfel, intervenția vizată va construi capacitate pe termen lung din partea actorilor locali de a-și continua activitatea și de a acționa cu continuitate și impact în beneficiul grupurilor vulnerabile.